Как да озвучим цигулка с DPA Microphones

Jun/14/2019

Как да озвучим цигулка с DPA Microphones

Тази статия ще ви даде интересна информация за това как да се озвучи цигулка с микрофон, който е поставен в близост. Техниката close miking често е считана за компромис към реалното акустично звучене на инструмента. Звукът на инструмента е проектиран да бъде възприеман от разстояние, за да може звуковите елементи да са естествено блендирани в перфектна хармония. Въпреки това, монтирането на микрофон в близост до или директно върху самия инструмент, е най-практичното решение.

Предизвикателство е да се открие и постави микрофон в най-добрата точка на инструмента. А да бъде задържан микрофона там – също е предизвикателство, особено ако инструментът е в движение. За тази цел, close miking е условното решение.
Цигулката е считана за един от инструментите с най-висока тоналност и е най-малкия в групата на цигулковите. Излъчването на звук от нея е доста комплексно и е необходимо експериментиране с поставянето на микрофона според желаното звучене. Обертоновете и фините детайли от звука на цигулката се нуждаят от микрофон, който се справя добре с високите честоти и притежава висока точност.

Точката под бриджа, която е между струните и корпуса на инструмента, е добра позиция за поставяне на микрофон. Тя е подходяща за много от важните елементи от звука на цигулката, които искаме да уловим – звученето на корпуса и струните едновременно. Разположението на микрофона може да изглежда доста дръзко, но прави възможна добра комбинация. Ако искате по-силен входен сигнал, може да доближите микрофона или да го насочите директно към f- отвора. Това е възможно да доведе до по-силно ниво на средните честоти и звучене като в кутия.

Използването на омнидирекционален микрофон в този случай би било единствено  подходящо, ако е на малко разстояние от инструмента, тъй като този тип микрофони долавят прекалено добре високите честоти. За целта, DPA  препоръчват d:dicate™ 4006ES Omnidirectional Microphone или d:screet™ 4061 Miniature Omnidirectional Microphone. Ако използвате Г-образна стойка и близостта и до инструмента, ще можете да доловите ефекта на насочен микрофон, при който не се губят ниските честоти.

Използването на насочен микрофон като d:vote™ 4099 Instrument Microphone или d:dicate™ 4011ES Cardioid Microphone , има предимството, че позволява фокус над звука на ключовия инструмент, докато го изолира от околните източници на звук (музикални инструменти на сцената или PA система). От друга страна, тези микрофони страдат от така нареченият ефект на близост и се нуждаят от повече настройки.
Необходимо е да се вземе под внимание, че корпусът на цигулката е малък и се държи като рефлективна повърхност. Звукът от другите инструменти може да се отрази в нея и да попадне във фронта на микрофона, дори и той да не е насочен към източника.

Добър способ за close-miking е VC4099 Clip for Violin, която е изработена така, че да издържа на вибрациите. Стойката работи с GSM4000 Gooseneck Shock MountGM1600 Gooseneck Mount for d:screet™ и d:vote™ 4099 Instrument Microphone.


 

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Полезно

Полезно

Как да озвучим цигулка с DPA Microphones

Как да озвучим цигулка с DPA Microphones

Тази статия ще ви даде интересна информация за това как да се озвучи цигулка с микрофон, който е поставен в близост. Техниката close miking често е считан Тази статия ще ви даде интересна информация за това как да се озвучи цигулка с микрофон, който е поставен в близост. Техниката close miking често е считан 2019-06-14T10:20:00-04:00 Как да озвучим цигулка с DPA Microphones

Тази статия ще ви даде интересна информация за това как да се озвучи цигулка с микрофон, който е поставен в близост. Техниката close miking често е считана за компромис към реалното акустично звучене на инструмента. Звукът на инструмента е проектиран да бъде възприеман от разстояние, за да може звуковите елементи да са естествено блендирани в перфектна хармония. Въпреки това, монтирането на микрофон в близост до или директно върху самия инструмент, е най-практичното решение.

Предизвикателство е да се открие и постави микрофон в най-добрата точка на инструмента. А да бъде задържан микрофона там – също е предизвикателство, особено ако инструментът е в движение. За тази цел, close miking е условното решение.
Цигулката е считана за един от инструментите с най-висока тоналност и е най-малкия в групата на цигулковите. Излъчването на звук от нея е доста комплексно и е необходимо експериментиране с поставянето на микрофона според желаното звучене. Обертоновете и фините детайли от звука на цигулката се нуждаят от микрофон, който се справя добре с високите честоти и притежава висока точност.

Точката под бриджа, която е между струните и корпуса на инструмента, е добра позиция за поставяне на микрофон. Тя е подходяща за много от важните елементи от звука на цигулката, които искаме да уловим – звученето на корпуса и струните едновременно. Разположението на микрофона може да изглежда доста дръзко, но прави възможна добра комбинация. Ако искате по-силен входен сигнал, може да доближите микрофона или да го насочите директно към f- отвора. Това е възможно да доведе до по-силно ниво на средните честоти и звучене като в кутия.

Използването на омнидирекционален микрофон в този случай би било единствено  подходящо, ако е на малко разстояние от инструмента, тъй като този тип микрофони долавят прекалено добре високите честоти. За целта, DPA  препоръчват d:dicate™ 4006ES Omnidirectional Microphone или d:screet™ 4061 Miniature Omnidirectional Microphone. Ако използвате Г-образна стойка и близостта и до инструмента, ще можете да доловите ефекта на насочен микрофон, при който не се губят ниските честоти.

Използването на насочен микрофон като d:vote™ 4099 Instrument Microphone или d:dicate™ 4011ES Cardioid Microphone , има предимството, че позволява фокус над звука на ключовия инструмент, докато го изолира от околните източници на звук (музикални инструменти на сцената или PA система). От друга страна, тези микрофони страдат от така нареченият ефект на близост и се нуждаят от повече настройки.
Необходимо е да се вземе под внимание, че корпусът на цигулката е малък и се държи като рефлективна повърхност. Звукът от другите инструменти може да се отрази в нея и да попадне във фронта на микрофона, дори и той да не е насочен към източника.

Добър способ за close-miking е VC4099 Clip for Violin, която е изработена така, че да издържа на вибрациите. Стойката работи с GSM4000 Gooseneck Shock MountGM1600 Gooseneck Mount for d:screet™ и d:vote™ 4099 Instrument Microphone.


 

Сравнение на продукти
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!